Heeft muziek invloed op retail?

JA!

Dat blijkt uit onderzoek naar het effect van verandering van muziek in een filiaal van de Nederlandse damesmodeketen La Ligna. Zo zijn bezoekers tot een leeftijd van 55 jaar eerder geneigd terug te komen wanneer de muziek op hen is afgestemd. Ook geven zij aan dat muziek een reden kan zijn om langer dan wel korter in de winkel te blijven.

Muziek in kledingwinkels: wel voor jong, niet voor oud

De jongere bezoekers van La Ligna (tot een leeftijd van 55 jaar) hechten duidelijk meer belang aan muziek in kledingwinkels dan de oudere klanten. Van de jongere groep vindt 1 op de 4 muziek heel belangrijk, bij de oudere groep is dit slechts 1 op de 10.

Lees de samenvatting van het onderzoeksrapport



Muziek houdt ons bezig

Toplijstje: 5 liedjes om een auto te (ver)kopen

Lees meer

Infographic: de fysieke winkel is still going strong

Lees meer

Infographic: muziek waar we het niet verwachten

Lees meer

'Van muziek ga je harder werken'

Lees meer

Toplijstje: 5 mood boosters tegen de Mondayblues

Lees meer

Win kaarten voor North Sea Jazz festival

Lees meer

‘Met de juiste muziek op de achtergrond is het heerlijk een boeket samenstellen’

Lees meer

Toplijstje: 5 liedjes over dokters

Lees meer

Nieuwsbrief ontvangen?

Wil jij niets missen van Muziek Werkt? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 4 keer per jaar nieuws van Muziek Werkt.