Overig

Dat muziek een positief effect heeft in de retail- en horecabranche is bekend, maar ook bij andere type ondernemingen, zoals bijvoorbeeld banken, opticiens, apotheken en benzinestations, maakt muziek het verschil.

 

Het belang van muziek

Muziek verbetert de sfeer en de klantbeleving van alle omgevingen, zelfs binnen de sectoren die niet deel uitmaken van de traditionele retail. Elk bedrijf dat klanten verwelkomt, zou muziek moeten gebruiken. Muziek is namelijk net zo belangrijk voor de klantbeleving als verlichting, winkelinrichting en andere designelementen.

Muziek & privacy

Bij financiële instellingen, zoals bijvoorbeeld een bank, worden vertrouwelijke zaken besproken. Zenuwen en bezorgdheid over privacy kunnen worden weggenomen met muziek. Achtergrondmuziek helpt om conversaties enigszins te maskeren. Daarnaast zorgt muziek voor afleiding en zo heeft het een positieve invloed op de wachttijdbeleving.

streamer-n1.jpg

56%

van de klanten voelt zich meer comfortabel bij het voeren van een privé- of vertrouwelijk gesprek wanneer er muziek op de achtergrond speelt.

70%

van de klanten heeft een positievere perceptie van het bedrijfsimago (of merk) als de winkel muziek speelt.

65%

van de klanten is het erover eens dat muziek bijdraagt het bedrijf te onderscheiden van de concurrentie.

Muzieklicentie nodig?

Draai je muziek in jouw organisatie en kunnen klanten of je personeel die muziek horen, dan heb je waarschijnlijk een muzieklicentie nodig.

Vraag een muzieklicentie aan

Regel je muzieklicentie gemakkelijk en snel via www.mijnlicentie.nl. Aangesloten bij een brancheorganisatie? Dan loont het zeker om na te gaan of zij een collectieve overeenkomst voor muziekgebruik hebben gesloten. In dat geval kun je profiteren van een aantrekkelijke korting.

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...